Bismillahirrahmanirrahim..
Hari ini sekali lagi memanjatkan kesyukuran kehadrat Ilahi dengan segala nikmat yang telah Dia limpahkan keatas ku dan seluruh ahli keluargaku. Melihat video terbaru yang sedang hangat dihebahkan yang bertajuk Chicken-ala- carte, aku sangat-sangat bersyukur sekurang-kurangnya aku dan keluargaku tidak mengalami nasib begitu.
Aku bersyukur diberi peluang menetap di rumah yang selesa walaupun tidak sebesar mane.
Aku bersyukur kerana mempunyai kenderaan yang memudahkan pergerakan walaupun tidak sehebat mane.
Aku bersyukur kerana dapat menikmati segala makanan yang diidamkan sama ada masak sendiri atau membelinya di luar.
Aku bersyukur aku dan adik-adik masih mempunyai pakaian yang elok, bersih, cantik dan selesa dipakai untuk tujuan hari-harian.
Aku bersyukur kerana dapat menjalankan ibadah kepada Allah dengan selesa walaupun mungkin tidak sebaik dan sekhusyuk sahabt tabi' dan tabi'in.
Alhamdulillah Ya Rabbi.
Wednesday, April 29
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
2 comments:
..owh dh tgk jgk video tu hari tu..nice!!betul ape yg anda katakan..patut rasa bersyukur! even makan nasi dgn garam pn lg better drpd dlm video tu..betul x?setuju dgn pendapat anda, syukur dapat ibadat dgn selesa dan cukup sifat..dan sesungguhnya melakukan ibadah itu sndri tanda syukur kpdNya..
dan sememangnya menjadi kewajipan manusia pn kan..pernah terjadi suatu peristiwa kepada Rasulullah s.a.w sndri semasa baginda sedang mengembala kambing, ade la beberapa remaja sedang berbual2 dan bergembira..lalu datang la seorang tua..namanya ingat2 lupa so xdi-mention-kan di sni (kalau anda tahu,boleh share)..die bertanya 'wahai Muhammad, mengapa kamu tidak turut bermain dan bergembira dgn mereka di sana?..maka dgn tegas baginda menjawab.."aku dicptakan bukan untuk itu"..sbb tujuan sebenar kita adalah untuk beribadah..bukanlah nabi cakap yg bdk2 tu salah bersuka ria..asalkan tak melalaikan xpe..cuma nk bgtau kt sni ape tujuan kita diciptakan kt sunia ni je..
sekian..saje berkongsi sdikit cerita yg tahu..wsalam.
terima kasih atas ziarah..so kena sentiasa bersyukur je..jgn ngomen byk..
slm
Post a Comment