Thursday, May 21

Transisi Hariku

Bismillah..

0800
Cuaca di luar sangat terik . Teriknya matahari tidak seperti Malaysia. Subhanallah! ciptaan Tuhan itu indah. Didatangkan matahari bersama angin sejuk. Dingin. Damai.

1200
Awan mula menangis. Menangis mencurahkan segala kandungannya. Lebat. Membuatkan aku semakin lapar. Lantas sahaja tangan ini mencapai segala benda untuk dimakan. Tidak boleh dibiarkan perut ini merintih. Syukur Tuhan atas rezekiMu.

1700
Awan masih menangis. Tapi kali ini tangisnya semakin reda. Ku lihat manusia berkeliaran di jalanan. Ada yang berjogging, ada yang bawa anak-anak berjalan. Indah. Suasana yang damai.

2100
Matahari seakan tidak mahu menghilang. Masih menampakkan dirinya walaupun semakin samar-samar. Rindukan bumi barangkali.

2200
Alhamdulillah, selesai solat maghrib dan Isya' secara jamak. Matahari sudah berpisah dari bumi. Kegelapan yang nyata dicapai.

0400
Pagi datang lagi. Pagi yang luar biasa. Menjenguk di luar tingkap, matahari muncul semula. Hilangnya hanya sebentar sebelum ia bertandang kembali. Teringat jika di Malaysia. Waktu begini pasti langit malam cantik bertemankan bintang-bintang.

Malaysia. InsyaAllah tidak lama lagi.


abah

mak

kaklong dan abg hafiz

syafiq

aiman

ajiqboy


TUHAN, AKU RINDU MEREKA
dan yang lain.


"Sesungguhnya pada kejadian langit dan bumi, dan pada pertukaran malam dan siang, ada tanda-tanda (kekuasaan, kebijaksanaan, dan keluasan rahmat Allah) bagi orang-orang Yang berakal"

(Al-Imran: 190)

8 comments:

Afham said...

Sesuatu y tak didapati di Msia
Jamak maghrib isyak sbb rukhsah menjelang summer.

Maka Allah amat jelas Kasih Sayang-Nya

Fadzlina Shukri said...

Sayu hati membaca entry kali ni.. Terasa lemah kudrat melawan hasrat hati yang membentak dalam diam. Hatiku bukan lagi di sini. Cuma jasad yang masih gagah menjalani sisa hari yang tinggal.
Khadijah, bertahan! Nanti kita bakal pulang bersama! Jom bwat leklok exam ni dan balik MALAYSIA!! =D

aus said...

best

Unknown said...

huhu..... memang jelas terpancar ketidaksabaran untuk kembali menjejak bumi bertuah malaysia... haha....

anyway.. thanks for ur advice... say masih teringat lagi kate2 awak... yang saya punye english sedikit teruk... huhuh... tapi memang pon.... harap je universiti student..... tapi mintak advice skit.. ape yang perlu saya bwat to improve it ek???

Unknown said...

hurm... ade..
dulu2 mase kita baru2 kenal..
awak dakap kat syafiq... die gtau saye.... hahahaha..
its ok...
saye tak marah pun.. atleast membakar semangat kt saye untuk lebih menguasainye....

hurm... ok... kite try.... nanti kalo ade post baru saye send kat awak dulu.. atleast leh learn sumting....

Azri Haris said...

akak ko cun gak kn.....ko je x cun....haha...

Hariri Hazwan said...

..ish..jgn cmtu bear,xbaik bear..xelok2..

::The Spinning Wheel:: said...

trima kasih azri. xdela ak riak nnt.
hehe..